Teherautó fedélzeti mérlegek

 


Miért válik egyre fontosabbá a tehergépkocsik, szerelvények fedélzeti mérése? 

A fokozódó közúti ellenőrzések, a menetbiztonság és üzembiztonság egyre több költséget rónak a fuvarozókra. A fuvarok megfelelő optimalizálásával, és a szabályok betartásának ellenőrzésével jelentősen csökkenthetők a járművek kopásából, javíttatásából és büntetésekből keletkező költségek, valamint hatékonyabbá válik a szállítás is. 

A járművekbe épített mérőrendszerek célja 

  • túlterhelésből keletkező büntetések megelőzése 
  • rakomány nyomonkövetése - nyomtatás vagy GPS-flottakövetés 
  • a túlterhelésből adódó kopás, elhasználódás elkerülése 
  • balesetmegelőzés, vagyonmegőrzés ​ 

Ezek a mérőrendszerek jelentősen hasznot hoznak az üzemeltetőnek és a tulajdonosnak.

TEHERAUTÓ MÉRLEGEK ÉS TENGELYSÚLY MÉRŐK

Az utólagosan beépített tengelyterhelés- és össztömeget mérő teherautó mérlegek számottevően rugalmasabban kezelhetőek, és pontosabbak a gyárilag beépített tengelynyomás mérőkhöz képest.

 

A Kimax és Outset teherautó mérlegek a jármű tengelyeire eső összes vagy a rakomány tömegét méri és jelzi ki a légrugókba szerelt levegőszenzorok, vagy laprugószenzorok segítségével (a szenzorok száma függ a teherautó típusától, levegőrendszerétől és felfüggesztésétől).

  • Össztömeg  
  • Tengelyterhelések
  • Rakománytömeg

A légrugós jármű mechanikus vagy elektronikus szintező szelepe szinten tartja az alváz magasságát, így a levegőrugókban a terheléssel arányos nyomású sűrített levegő van, ebből a rendszer tényleges terhelést tud mérni minden tengelyen. A laprugós felfüggesztésnél a rugókötegek, vagy a tengelyek feszültségi deformációjából képes a nagy felbontású SG szenzor terhelési adatokat megállapítani.

A hidraulikus rugózású trélerek, pótkocsik mérésekor nagypontosságú hidraulikus szenzorokat építünk a felfüggesztés hidraulikus köribe, és ezen keresztül mérjük az egyes tengelyek, tengelycsoportok terhelését.

A rendszer beszerelését követően – hiteles hídmérleghez vagy platform-mérleghez – ún. Üres és Tele kalibrálást kell elvégezni, azaz betanítani és beállítani a mérleget a valós tömegek „felismerésére”.

A pótkocsi és a vontató külön mérő-rendszerrel rendelkezik, így a pótkocsi lecserélésekor a vontató egysége azonosítani képes a pótkocsit. Ezzel a vontatmányok tetszőlegesen cserélhetőek.

A tengelyterhelés-mérők egyszerűbb, de nagyon pontos műszerek, amelyek a „házilag” beszerelt nyomásmérő órák saccolása helyett, hiteles adatokat szolgáltatnak egy tengely vagy tengelycsoport terheléséről

A teherautómérlegek akár több riasztásra is beállíthatóak:

  • Tengelysúly túllépés rakodáskor
  • Össztömeg túllépés

Az egyes riasztási szintek elérésekor előbb szaggatott, majd folyamatos riasztást adnak a gyári kürtön, vagy külső jelzőlámpán s szirénán keresztül.

A dán fejlesztésű és gyártású Kimax teherautómérlegek a legmagasabb minőséget, pontosságot és tartósságot képviselik a piacon, nem összehasonlíthatók más, otthoni fejlesztésű rendszerekkel. Sajnos egyes gyártók olcsó termékei megtévesztik a megrendelőket és a problémák csak hónapokkal a beszerelést követően lépnek fel.

Az OUTSET teherautó mérlegei elsősorban a korszerű, légrugós teherautók pontos mérését garantálják.
 

LANX NEXT teherautómérleg

  • Android/iOs mobiltelefonokra
  • 2+2 légrugós tengely kezelése
  • Adatátvitel más rendszerekhez
  • Akusztikus riasztás
  • Légrugós járművekhez
  • Vezeték nélküli szenzor-technológia

LANX WL teherautómérleg

  • Vezeték nélküli szenzor-technológia
  • Különálló, saját kijelző a fülkében
  • Akusztikus riasztás
  • Légrugós járművekhez
  • 0,5% pontosság

T1 TRUCK integrált teherautómérleg és TPMS rendszer

  • Multi-tengely kezelés (vegyes felfüggesztéshez)
  • Bluetooth szenzorok
  • Android kijelző
  • Akusztikus riasztás
  • Nyomtatás opció
  • Adatátvitel más rendszerekhez
  • 0,5% pontosság

A széles termék-skála megfelelő kínálatot jelent szinte az összes mérési és ellenőrzési igényre, kérje tanácsunkat és ajánlatunkat!