Pótkocsi tengelysúlymérés

 


Különféle pótkocsik tengelysúly mérésének megoldásai:

1. Forgózsámolyos pótkocsik

2. Félpótkocsik

3. Vonórudas pótkocsik

1. Forgózsámolyos pótkocsik mérése

  • Bruttó tömeget/hasznos terhelést mér 
  • Legpontosabb, legrugalmasabb telepítés 
  • Levegős, lap, és hidraulikus felfüggesztésekhez 
  • Pótkocsi össztömeg mérés
  • Jelenlegi terhelés minden egyes tengelyen
  • Teherbírás pótkocsinként 
  • Riasztás az egyes tengelyek túlterhelésére 
  • Riasztás a bruttó súly átlépésekor
  • Pótkocsi verzió – közvetlenül az alvázon

 

A Kimax 2 érzékelő egy kijelző nélküli slave egység, amely a Kimax 2 rádióval vagy a Kimax 2 univerzális eszközbuszon keresztüli kommunikációra szolgál. A Kimax 2 On-Board Load Control egy elektronikus mérőrendszer, amely minden olyan járműben használható, amelynek tengelyei vagy tengelycsoportjai légrugós (esetleg lap vagy hidraulikus) rendszerrel vannak felszerelve. A moduláris felépítésnek köszönhetően a termék nagyon rugalmas, és a legtöbb jármű körülményhez egyedileg illeszthető. Egy vontató könnyen, átkalibrálás nélkül válthat egyik pótkocsiról a következő pótkocsira.

2. Félpótkocsik mérése

Ha gyakran cserél traktort, vagy olyan traktort használ, amelyre már be van szerelve mérlegmegoldás, akkor a Kimax 1 a megfelelő választás a tengelyterhelés mérésére. Ha pontosabb össztömeg-mérési megoldásra van szüksége félpótkocsihoz, összekapcsoló- vagy vonórúd-pótkocsijához, akkor a Kimax 2 a legjobb választás a fedélzeti mérleghez.

  • A legköltséghatékonyabb
  • A legkönnyebben telepíthető
  • Levegős, lap, és hidraulikus felfüggesztésekhez
  • Egytengelyes/tengelycsoportos leolvasás
     

3. Vonórudas egy-, kettő és három tengelyes pótkocsi mérése:

  • Vonórúdra épített SG-szenzor
  • Tengelyen/Laprugókon elhelyezett SG szenzorok
  • Elektromos pótkocsi gyorscsatlakozó
  • Vontatóban elhelyezett, Kimax 2 Universal teherautó mérleg-kijelző egység

Telepítéssel kapcsolatos információk:

  • A teherautó mérlegek beszerelése és kalibrálása rendszerenként 5-6 munkaórát vesznek igénybe.
  • Ügyfeleinket minden esetben kérjük, hogy az előre egyeztetett időpontban ennek megfelelően készítsék elő a szerelni kívánt gépjárműveket, továbbá a kalibráláshoz a következő feltételeket biztosítani szíveskedjenek:
  • Hiteles hídmérleg, amelyen a szerelvényt meg tudjuk mérni egyben
  • A gépjármű/utánfutó terheléséhez a raksúly min. 90%-ának megfelelő súlyú anyag biztosítása felrakodással
  • Villamos energia 230VAC max. 20 méterre a felszerelés helytől
  • Üres és letisztított gépkocsik, üzemkész állapotban

A fedélzeti mérleg telepítését követő kalibráció során a szerelvényeket üresen megmérjük, majd elvégezzük a ‘nulla’ beállítást, azaz megadjuk az eszköznek az üres tengelysúlyokat.

Ezt követően a járművet megrakodjuk minimum a teljes legális raksúly 90%-ának megfelelő tömegű anyaggal és elvégezzük a terhelt beállításokat, így a rendszer már a valós terhelésekkel fog dolgozni.

A rendszer telepítését és kalibrálását követően a járművezetőt, járművezetőket megtanítjuk a rendszerek használatára, esetleges segítség esetén pedig kollégáink telefonon keresztül elérhetők.