- Topcon gépvezérlés
- Kenéstechnika
- Mérlegtechnika
- Munkabiztonság
- Szoftverek
- Cégünkről
Az alábbiakban bemutatjuk a teherautók súlyának mérésének fontosságát.
1. Biztonságos közlekedés: A teherautók súlyának ellenőrzése segít garantálni, hogy a járművek megfelelnek a maximális engedélyezett terhelési korlátozásoknak. A túlsúlyos teherautók veszélyesek lehetnek a közutakon, mivel növelik a fékek kopását és befolyásolják a jármű stabilitását, kormányozhatóságát és fékezési távolságát. A súlykorlátozások betartása segít csökkenteni a balesetek kockázatát és védi az utakat és az infrastruktúrát a túlzott terheléstől.
2. Megfelelőség szabályozásokkal: Sok országban vannak szigorú szabályozások a teherautók maximális súlyára vonatkozóan, amelyeket a közutakon való biztonság és az úthasználat fenntarthatósága érdekében hoztak létre. A teherautók súlyának rendszeres ellenőrzése segít az iparágaknak és fuvarozóknak megfelelni ezeknek a szabályozásoknak és elkerülni a büntetéseket, amelyek túlsúly esetén súlyosak lehetnek.
3. Környezetvédelem: A teherautók túlzott terheinek ellenőrzése és szabályozása fontos a környezetvédelem szempontjából is. A túlterhelt járművek magasabb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással járnak, ami növeli az üvegházhatású gázok kibocsátását és a környezeti terhelést.
4. Logisztikai hatékonyság: A teherautók súlyának pontos mérése segít az optimális terhelési terv kialakításában. A túlsúlyos vagy alulsúlyos járművek csökkenthetik a logisztikai hatékonyságot, növelhetik a szállítási költségeket és befolyásolhatják az időben történő szállítást.
5. Tervezés és karbantartás: A teherautók súlyának rendszeres mérése segít az üzemeltetőknek és a fuvarozóknak pontosabban tervezni a szállításokat és az optimalizált tömeg miatt a karbantartás és elhasználódás is megfelelően tervezhető.
A járművek mérését több módon is végezhetik:
Az utólagosan beépített tengelyterhelés- és össztömeget mérő teherautó mérlegek nem csupán rugalmasabban kezelhetőek, és pontosabbak a gyárilag beépített tengelynyomás mérőkhöz képest, de a mért tömegadatokat nyomtatóra vagy telemetrián keresztük akár központi szerverre is képesek elküldeni.
A légrugós és laprugós, esetleg kombinált felfüggesztésű járművek mérését a nagypontosságú nyomásmérők vagy feszültség-érzékelő mérőcellák támogatják.
A teherautómérleg mérőrendszereket három fő csoportja oszthatjuk:
A Kimax teherautó mérlegek a jármű tengelyeire eső összes vagy a rakomány tömegét méri és jelzi ki a légrugókba szerelt levegőszenzorok, vagy laprugószenzorok segítségével (a szenzorok száma függ a teherautó típusától, levegőrendszerétől és felfüggesztésétől).
A légrugós jármű mechanikus vagy elektronikus szintező szelepe szinten tartja az alváz magasságát, így a levegőrugókban a terheléssel arányos nyomású sűrített levegő van, ebből a rendszer tényleges terhelést tud mérni minden tengelyen. A laprugós felfüggesztésnél a rugókötegek, vagy a tengelyek feszültségi deformációjából képes a nagy felbontású SG szenzor terhelési adatokat megállapítani.
A rendszer beszerelését követően – hiteles hídmérleghez vagy platform-mérleghez – ún. Üres és Tele kalibrálást kell elvégezni, azaz betanítani és beállítani a mérleget a valós tömegek „felismerésére”.
A pótkocsi és a vontató külön mérő-rendszerrel rendelkezik, így a pótkocsi lecserélésekor a vontató egysége azonosítani képes a pótkocsit. Ezzel a vontatmányok tetszőlegesen cserélhetőek.
A tengelyterhelés-mérők egyszerűbb, de nagyon pontos műszerek, amelyek a „házilag” beszerelt nyomásmérő órák saccolása helyett, hiteles adatokat szolgáltatnak egy tengely vagy tengelycsoport terheléséről.
A széles termék-skála megfelelő kínálatot jelent szinte az összes mérési és ellenőrzési igényre.